Piszę ten krótki tekst, ponieważ podejście Sony do klientów oraz jakość sprzętu jaki produkują obecnie woła o pomstę do nieba. Powiem więcej – piszę ten tekst jako były fanboy Sony, z podkreśleniem słowa „były”…

Generalnie zawsze posiadałem dużo sprzętu od Sony – słuchawki różnego typu, konsole PS3, PS4, tv, radio, głośniki, kamerka sportowa, telefon itp. Ale od jakiś 3-4 lat zauważyłem, że jakość, a właściwie trwałość sprzętu, który produkuje ten japoński producent drastycznie spada.

Najpierw pojawiła się sprawa ze słuchawkami Sony Headset Gold do PS4. W dużym skrócie – słuchawkom po roku użytkowania pękł pałąk na górze. Jest to wada fabryczna słuchawek Sony Gold, w sieci jest mnóstwo wpisów i skarg na tę właśnie usterkę. Poza tym mam 8 kolegów, którzy posiadają lub posiadali właśnie ten headset i stało się dokładnie to samo. Sprawa oczywiście zgłoszona do Sony – co odpowiada Sony? Niewłaściwe użytkowanie…

Cała sprawa została dokładniej opisana tutaj: Pęknięte słuchawki Sony Playstation Gold Headset >>

Trudno machnąłem ręką, słuchawki za 350 zeta – przeżyję…

Problem z telewizorem Sony Bravia KD-55XD8505 – czyli grubsza sprawa…

W roku 2017 kupiłem telewizor Sony Bravia KD-55XD8505 za 5 tysięcy złotych. Pomyślałem – telewizor kupuje się raz na kilka ładnych lat, warto zainwestować w coś lepszego, tym bardziej, że ten model miał dobre opinie.Gwarancja na TV skończyła mi się dokładnie 3 lutego 2019 roku. Już 9 lutego na ekranie zaczęły się pojawiać dziwne pasy (zobacz film YT poniżej).

Usterka telewizora SONY KD-55XD8505

Po zgłoszeniu sprawy do Sony zalecili przywrócenie do ustawień fabrycznych – pomogło na około miesiąc. Po tym okresie obraz praktycznie całkiem przestał działać (dźwięk jest). Po kontakcie z Sony oczywiście dowiedziałem się, że sorry Winnetou, ale minęło 24 i pół miesiąca, więc goń się chłopie i naprawiaj za swoje.

Myślę, dobra, zainwestuję w naprawę trudno – telefon do autoryzowanego serwisu, 120zł za diagnozę. Za 3 dni telefon z serwisu:

  • Serwis: „Panie matryca padła, nie naprawimy.”
  • Ja: „Dlaczego? Ja zapłacę, szkoda TV, jeszcze raty spłacam…”
  • Serwis: „Panie nie da rady, bo Sony już tych matryc nawet nie produkuje, możemy dla Pana zutylizować jak pan chce…”

SRLSY Sony?

TV za 5 koła, psuje się parę dni po skończeniu gwarancji i się jeszcze dowiaduję, że nie ma jak naprawić? Na śmietnik? A gdzie dbanie o klientów, renomę marki (niezawodnej niby phi!), środowisko ku…wa?!?!

Stwierdziłem, że ostatnią deską ratunku będą prywatne punkty naprawy RTV – w końcu taki Pan Marian złota rączka niejeden beznadziejny przypadek ratował. Zadzwoniłem do 4 w mojej okolicy i wiecie co? 3 na 4 Panów zapytało czy to Sony Bravia, a jak potwierdziłem to powiedzieli, że mają wiele takich telefonów dotyczących TV Sony i że naprawdę nie ma matryc i tylko na śmietnik…

Więc Sony, w tym miejscu chciałbym was serdecznie pozdrowić środkowym palcem i powiedzieć, że nigdy więcej waszych produktów! Żadnych! I każdemu będę odradzał jakiekolwiek sprzęty waszej marki – z tym podejściem, które prezentujecie i z tą trwałością produktów życzę wam powodzenia w pozyskiwaniu klientów, bo na pewno wam się przyda…

Nie pozdrawiam.

Były klient.

dlaczego nie kupować sony

Twój tytuł idzie tutaj

przez Nazwisko artysty